Trwa rok Wisławy Szymborskiej, ogłoszony w związku z przypadającą w lipcu 100. rocznicą urodzin poetki. W jego obchody włączyła się… marka ekskluzywnych róż.
Jubileusz został ustanowiony przez Senat RP już pod koniec listopada 2022. W uchwale podnoszono, że Szymborska to „jedna z najbardziej znanych polskich poetek, zarazem jedna z nielicznych polskich noblistek”, a „jej twórczość spotyka się wciąż z żywym odbiorem zarówno w Polsce, jak i za granicą”. Do zaangażowania się w uroczystości szeroko zachęcała również Fundacja Wisławy Szymborskiej.
Na zaproszenie odpowiedziały m.in. stołeczna agencja public relations, SIGMA International (Poland), wraz z reprezentowaną przez siebie marką luksusowych, niderlandzkich róż ciętych, Avalanche+®. Róże są bowiem motywem powtarzającym się w wierszach poetki, m.in. w słynnym „Nic dwa razy” czy „Próba”. Wizerunek marki również koresponduje z rangą rocznicy – te pastelowe kwiaty tradycyjnie używane są do dekoracji ślubów koronowanych głów oraz oprawy podniosłych wydarzeń politycznych i kulturalnych.
Specjalna aranżacja wykonana z tych ekskluzywnych kwiatów przez Monikę Kudłacz, krakowską mistrzynię i nauczycielkę akademicką florystyki oraz międzynarodową sędzię sztuki florystycznej, pojawiła się w dzień urodzin Wisławy Szymborskiej, 2 lipca, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie. Kilka dni później, 8 lipca, podczas uroczystej gali w krakowskim Teatrze im. J. Słowackiego, przygotowany przez nią różany bukiet został wręczony tegorocznemu laureatowi Nagrody im. Wisławy Szymborskiej, Tomaszowi Różyckiemu.
Patronat medialny nad projektami objął portal pasjonatów florystyki, kwiatów i roślin, Zakochaniwkwiatach.pl.
Redaktor, copywriter, pijarowiec. Założyciel portalu i redaktor naczelny.