Zakochaniwkwiatach.plZakochaniwkwiatach.plZakochaniwkwiatach.plZakochaniwkwiatach.pl
  • patronaty
  • o portalu
  • redakcja
  • współpraca

Dzięki, rośliny! Rusza kampania o wdzięczności dla… domowej zieleni

28 września 2022
Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

Udostępnij artykuł

Share on FacebookShare on PinterestShare on WhatsAppShare on Email

„Dzięki, rośliny!” to polska odsłona akcji „Thanks Plants”, za którą odpowiada Flower Council of Holland. Ta niderlandzka agencja promocyjna już od kilku lat przypomina mieszkańcom kolejnych krajów, jak wiele robią dla nas rośliny doniczkowe.

Kampania wystartowała w 2018 roku i objęła dotąd Niderlandy, Niemcy, Wielką Brytanię i Francję, notując dobre wyniki. Jej inicjator, agencja Flower Council of Holland (w naszym kraju znana również jako Biuro Kwiatowe Holandia), z przesłaniem wdzięczności wobec domowej zieleni wkracza teraz także do Polski. Ten wybór nie dziwi – jesteśmy piątym w Europie rynkiem zbytu dla roślin doniczkowych z Niderlandów, potentata w ich produkcji. Celem akcji jest bowiem promocja i zwiększenie sprzedaży zieleni domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ ma ona na nasz dobrostan – zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Akcja nie ma jednak charakteru stricte informacyjnego, a raczej lifestylowy, przekazując swoje przesłanie w lekki, a nawet zabawny sposób.

A przesłanie to ma pokrycie w licznych, prowadzonych od dziesięcioleci badaniach naukowych. Udowodnione zalety obecności roślin w domach, biurach i budynkach użyteczności publicznej można by długo wymieniać. Wystarczy wspomnieć, że zieleń w pomieszczeniach efektywnie oczyszcza i nawilża powietrze, poprawia nasz nastrój i koncentrację, w szpitalach przyspiesza rekonwalescencję chorych, w szkołach i zakładach pracy zmniejsza ilość chorobowych absencji oraz poprawia wyniki nauki i pracy, a w sklepach napędza sprzedaż. Akcja „Dzięki, rośliny!” podkreśla też mniej wymierne kwestie, za które warto być wdzięcznym roślinom, takie jak „zamiana czterech kątów w dom”, „zbliżenie do natury”, a nawet… „nieosądzanie, gdy podjadam w środku nocy”.

W ramach akcji „Dzięki, rośliny!” w Polsce wykupiono wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie reklamowe typu DOOH (nośniki cyfrowe), czy zaplanowano kampanię w mediach społecznościowych. Za akcję w mediach tradycyjnych i online odpowiedzialna jest SIGMA International (Poland), agencja public relations wyspecjalizowana w komunikacji kwiatów i roślin. Zaplanowała ona ponadto szereg ciekawych akcji skierowanych do branży – roślinne „wystawki” na rynkach hurtowych, rozmaite współprace z florystycznymi influencerami, a nawet… warsztaty ślubne pokazujące, jak oryginalne i efektowne mogą być ozdoby ceremonii wyczarowane z roślin doniczkowych. Większość działań w ramach kampanii będzie miała miejsce w październiku 2022 roku.

Przeczytaj też:  Hortensjowa odnowa



Więcej informacji na oficjalnym blogu inicjatywy „Dzięki, rośliny!”.

Dawid Krążyński

Redaktor, copywriter, pijarowiec. Założyciel portalu i redaktor naczelny.

Powiązane artykuły

  • IMG_5802
    Więcej zielonego
  • Akcja_spoleczno-edukacyjna_Zonkile_Muzeum_Historii_Zydow_Polskich_POLIN_materialy_prasowe
    Akcja Żonkile – łączy nas pamięć
  • gabriella-clare-marino-DvCs8zhR5nk-unsplash
    Świat kwiatów i roślin: rok 2022 w liczbach
  • 1 (2)
    Pracujące rośliny
  • Prezes Byliński maj 2022
    Podążając za zmianami. Wywiad z prezesem Rynku Hurtowego Bronisze

Pomóż naszej autorce

Reklama

Reklama

© 2025 Portal florystyczny Zakochaniwkwiatach.pl. Florystyka, kwiaty, rośliny, ogród
Ta strona wykorzystuje technologię plików cookie (tzw. ciasteczek). Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.OK, lubię ciastka! 🍪