Rada Kwiatowa Holandii 1 kwietnia 2021 r. rozpocznie nową kampanię zewnętrzną zatytułowaną „Od szarego do zielonego”. Sednem przedsięwzięcia jest „prośba” o uczynienie otoczenia bardziej ekologicznym, bez względu na to, jak ograniczone ono jest.
Wspomniana kampania prowadzona jest w Holandii i Niemczech, a organizacja Flower Council of Holland będzie umieszczać określone treści z nią związane na stronie konsumenckiej Thejoyofplants.co.uk w Wielkiej Brytanii i Francji. Akcja ma nieść przesłanie dotyczące miejskiego zazieleniania, ujęte w krótkie oświadczenia z niespodzianką opartą na chwytliwym haśle: „Od szarego do zielonego”.
Inspirująca zieleń w okolicy
Ideą kampanii „Od szarego do zielonego” jest uświadamianie konsumentom, jak wielka siła drzemie w zieleni. Przedsięwzięcie ma inspirować i zachęcać do kupowania przez ludzi roślin ogrodowych, nie tylko na własny balkon czy do przydomowego ogrodu, ale także dla „wspólnej” przestrzeni. Idealne miejsca pod takie działania to ściany frontowe budynków mieszkalnych, tarasy dachowe i zieleń przy chodnikach oraz klomby na podwórzach.
To koncepcja, która wpisuje się w aktualny czas i potrzebę obcowania z większą ilości zieleni miejskiej. Zieleń uszczęśliwia ludzi, zwalcza letnie upały i pochłania nadmiar wody deszczowej. Ale to nie wszystko, co może dać zieleń. Współpracując z sąsiadami, w celu zazieleniania najbliższego otoczenia, mamy szansę poznać także innych okolicznych mieszkańców, nawiązać nowe kontakty, a tym samym poczuć się – w swojej okolicy – jeszcze bardziej jak w domu.

Przez 18 lat redaktorka prowadząca fachowych czasopism florystycznych („Katalog Florysty”, „Florysta”, „Kwiaty do Ślubu”, „Ślubne wiązanki i dekoracje” oraz „Florystyka Funeralna”). Autorka kilku tys. artykułów i wywiadów. Pełne bio.